Friday, September 29, 2006

Noruega. I d'altres peripècies.

Noruega és un país curiós, habitat per gent curiosa. Suposo que diria això de la majoria de països als que anés a viure, però bueno, el fet és que és que visc en aquest, per tant ho diré d'aquest.

Acabo de tornar a casa després de fer-me un rulo tot sol pel poble. La Tiffany ha anat de sopar amb les amigues (ladies night) i jo he aprofitat per anar a investigar els bars metallers, que pel que sé n'hi ha 3. El que passa és que he sortit cap a les 9 (hem d'estar a casa a les 11, avui, per el tema del vakt, que d'aqui una estona us explicaré què és) i a aquella hora als bars no hi ha ni déu. He anat a un parell, i estava pràcticament sol, així que he decidit tornar cap a casa, fer-me un tè (al qual se li ha vessat el sucre a dins per culpa d'un desgraciat incident, i està inbebible, he de dir :-p) i una copeta de frangelico que, veus que bé, està perfectament bebible. :-)... d'aixòs... que em desvio... el motiu de que no hi hagi ningú als bars a aquesta hora és que la gent es queda a beure a casa/cases, pq inclús per ells els preus de l'alcohol són inabastables. La birra que m'he pres m'ha costat 59 kr, que al canvi són, exactament, 7,13 euros. Que no és moc de gall dindi. I encara sort que estem a una zona "rural", pq no vulgueu saber el que val a Oslo.

Bueno... els bars metallers són realment metallers, judas i maiden per un tubo, a part de rocketi agressiu. La veritat és que musicalment no em puc queixar pas. A més, fan concerts a punta pala... a veure si aquesta setmana en cau algun. Però bueno, us explicaré millor quan hi hagi anat més tard...

A part, aquí tenim un parell de discoteques/clubs... compteu... una ciutat de 25000 habitants de la super "divertida" noruega, té dos discoteques... penseu un moment en una ciutat catalana força més gran, en un pais que es considera la meca festiva d'europa per no dir més.... hasta aquí puedo leer.c

Bueno... Noruega... Noruega té dos coses: 1) fa fred, sobretot a l'hivern; 2) és terriblement car. Ràpidament aprens a no pensar el que et costen en euros les coses, pq t'esgarrifes...

I des d'avui tinc dues noves coses/joguines... la primera, i més important, el cotxe!!! Una Chrysler Grand Voyager, granate, molt gran i amb el cul gros i arrodonit... o sigui que he canviat el pèsol per l'albergínia xD De fet és un trasto amb més de 200.000 km, però mola un ueb per fer viatges i tal, pq hi cap un matalàs de matrimoni al darrere, així que estic esperant amb candeletes la primera escapada (probablement a Trondheim d'aquí a un parell de setmanes). Una altra cosa curiosa és la gasofa... per exemple, el meu cotxe és diesel (gràcies), i ahir, 28 de setembre, el litre valia 9.37 kr... doncs avui, val 8.81... i demà a saber... cada dia canvia, en funció del fred que fa i tot de coses que no he arribat a entendre i ningú m'ha sabut explicar... així que cada matí la penya decideix si és un bon dia per ficar gasofa o no... de bojos.... Per cert, que 8.81 kr són exactament 1.06 €... que tampoc és tant car, en comparació... (això si, el cotxe aquest té pinta de xupar una barbaritat).

I la segona cosa que tinc, per especial enveja dels guitarristes que segueixen efusivament aquest blog (hola tius!!) és un MESA boogie de puta mare que m'ha deixat en Julian, i que la veritat és que dona molt de joc! Ja us comentaré com evoluciona la cosa també!!!

Bueno, i em sembla que sento la Tiffany com torna, així que plego aquí!

Ale, fins aviat! ;-) I feu bondat! I petonets a tots!!

ps, Quin caos de post, no? I en el fons no dic casi res :-P hummm... un altre frangelico!!!

ps2. Avui no hi ha fotos, ale. :-)

10 comments:

Anonymous said...

Vila vilós!! :D
Encantat d'haver visitat finalment el teu bloc (q raro això de "bloc" en català).
D fet hi havia pensat diversos cops des q vas marxar però mai amb un orndinador a punt davant. De fet (moment "de fet") ara mateix no tinc massa temps d'escriure pq just abans de pensar en el teu bloc acabava de quedar amb en manils.
M'ha molat especialment aquest tros: "Només dir-vos a tots i a totes, que moltes gràcies per haver estat i seguir estant allà..." Estava pensant que l'única pega que tenim (els amics) es que sempre ens fa pal contestar a e-mails (o blocs en la versio moderna). Quan estàs fora, a vegades sembla que no existim. De fet, crec que tinc l'honor de ser el primer en contestar del sector granollers xD
Però tranquil, faré publicitat. Potser podries enviar un e-mail massiu amb l'adreça del bloc, incloent les primeres linies de l'ultima entrada, i ho talles a un punt de suspens, i així la gent entrarà segur :D
Ale, que vagi molt bé!
Com diuen els estrangers keep in touch ;)

Toni

PD: Hola ubunteros!

Anonymous said...

Bona nit Albert,

Saps qui sóc? Sóc la teva cosina preferida. Amb aquesta descripció hauries d'encertar qui sóc sense cap mena de dubte ni tampoc que l'agulla "secundera" (no sé si es diu així)del rellotge faci més de dos moviments.

Bé et deixaré l'hora (crec que és una hora de diferència horària entre NOruega i Catalunya) de rigor per tal que endevinis qui sóc, és a dir, si ara, que acaba de guanyar el BArça a Sant Mamés (1-3, un dels gols ha estat de Saviola, i un de Puyol molt bo, l'altre l'ha fet en "Gudyonsen", és que no sé com s'escriu, procuraré aplicar-me una mica més)són les 23.20 h aproximadament, tu tens una hora per pensar per tal que quan siguin les 23.20 h a Noruega sàpigues qui sóc.

Avui hem vingut a Granollers a dinar i la Marina m'ha animat a donar-te suport amb la teva decisió (d'aquest canvi de vida) i a escriure't en el teu blog (que pels qui som de lletres no en tenim ni flowers del que és, només que puc escriure i comunicar-me amb tu). Ja veus, primera pista: sóc la teva cosina preferida, i segona pista: sóc de la branca de lletres.

Anant a temes més profunds: jo ja sabia que érets una mica poeta, però tant no (aquesta pinta d'home dur, amb barba, amb cueta -crec que encara la portes perquè també fa temps que no ens veiem-, enganxat a un ordinador,... I ara, un home amb "una dona i un fill"!!! Uaaa... Però no em sorprèn del tot.

Per cert, ara fan l'anunci de la cervesa San Miguel i diu que "allà on va triomfa". Doncs, jo també espero el mateix per a tu.

Bé com que la meva intensió per escriure't no és posar-me melodramàtica, sinó de posar-te al corrent d'allò que passa en aquest petit país que es diu Catalunya, i ajudar-te en el teu projecte, canvio de tema bruscament.

Què fas un dia normal a Hamar? On para exactament Hamar: cap al cantó del mar o cap al cantó de Suècia?

Per cert, què vol dir ":D", o ":P", i aquestes coses?

Un pertonàs,

xxxxx (nom, aquesta és la tercera pista) Sayós (òbviament, perquè sóc la teva cosina preferida)

PS: Per cert, sóc oi la teva cosina preferida? Sinó quin disgust... Ja!

bert said...

Ue!
Sr Feliu! Efectivament tens l'honor de ser el primer (i ara per ara únic) granollerí a dir algo. Animo des a q tots els altres ho feu compulsivament! (Tu toni anima'ls tb!)
De fet, la pega dels amics, quan estàs fora, i segur q tu ho saps millor q ningú és que 1) no contesten els mails o blocs; 2) no et venen a veure ni a tiros, encara q els hi posis totes les facilitats del món :-P -i més si ets d'un grup d'amics tan vago i malandrí com nosaltres! llavors ja és la fòstia!... bueno... tu a finlàndia tp et pots queixar del tot... el q em puc queixar sóc jo q mai he anat a veure a ningú.. ba :'( :-P

Humm!! I la cosina preferida m'ho posa difícil pq, com ella bé sap, en tinc forces, de cosines :-P Tot i així, m'ensumo força fàcilment que es tracta d'una cosina força viatgera i que li agraden els nois molt alts :-D
Com estem? Ja em van comentar que la subbranca motilla de la familia sayós correria per casa aquest cap de setmana :-) Espero que hagi sigut un àpat opípar i interessant, A PESAR de que jo no hi sigués :-P

De fet, t'he de dir que no n'hi ha pas cap, de diferència horària amb noruega! T'agraeixo (a tu i a la resta) el suport en el canvi de vida... les coses van com van, bàsicament, i en aquest cas, han anat com han anat. :-D i jo ben content!!

Hamar, per cert, està més a la vora de Suècia que no pas de la costa... de fet.. està a l'alçada d'Oslo, tirant cap amunt. No fa falta que et digui que si algun dia teniu ganes de venir a passar fred, només fa falta q ho comenteu!!

Sobre el que faig un dia qualsevol a Hamar... ho deixaré pel proper post, però només dir que fins q no tingui Id noruec (q tardarà com una setmana i mitja) no puc currar, con lo que mayormente, productivament em rasco allò q no sona. :-P q tb està bé, q carai!!

Bueno, cuideu-vos tots molt i fins aviat!!

keep in touch, yes :-P

Anonymous said...

Bona nit Albert,

No dubtava gens ni mica que érets molt hàbil! i que sabries qui sóc amb un plis plas!

Això d'escriure al teu blog és fàcil. SEmpre he pensat que la informàtica no és el meu fort (fora del word i l'excel, que, encara que per un informàtic formidable aquest Will Gates sigui el seu gran enemic, és el meu aliat. Ei! El word no en Gates...).
Per tant, vaig pensar: escriu alguna cosa a veure si l'Albert et contesta... I mira, ho he fet bé, perquè després de passar múltiples pantalles que em demanaven qui sap què (regístrese, error, try you later,... i aquestes coses) finalment ha anat bé.

Avui hem anat al cine a veure "Salvador Puig Antic". M'ha agradat força. Aquest tio ha existit. Era de la branca comunista, però no de la branca política estrictament, sinó que robava bancs per donar-los als obrers per tal que es revoltessin. Va fundar el grup MIL, però l'any 1973 el règim franquista el va empresonar. Bé, la resta no l'explico, per si la pots arribar a veure, o per si algun teu amic la vol anar a veure.
Ja veus, una pel·lícula del meu estil.

Ostres, volia ser curta perquè només volia comprovar si m'havies escrit, i mira quin rotllo que t'he fotut!!!

Sé bueno.

Un petonàs,

Carme S.

Ps: Em considero la teva cosina preferida. Quién calla, otorga.

Anonymous said...

Iep Bert!!!

Molt interessants les teves narracions bloggeres...
jo hi he pogut entrar gràcies a que el toni em va chivar la direcció ja que evidentment si me la vas donar va quedar totalment perduda pel meu cervell, si es que hi va arribar a penetrar!!!

Bé doncs, veig q com a mínim algunes contestacions vas tenint i et vas comunicant guai...de l'alba per exemple, en sabem ben poca cosa.
Sempre mola quan estàs lluny saber coses, encara q no passin grans novetats com és normal per aquí...però jo vaig tenir q insistir una mica perquè la gent em digués algo, o sigui q t'animo a fer-ho!! jejejejejeje.

Bueno...ja t'escriuré que aramateix no sé q posar i he d'anar a assajar...
Ah si!!! Ay vá la óstia!!! Tot un mesa boogie per tu!! Ja pots afinar bé la fletxa!! Naltrus a miyahi hem de portar a arreglar gairebé tots els amplis xq l'únic que va del tot bé és el teu nou fender!! :p

Tranquil que el vindré a catar aquest mesa....ni que sigui post concert d'slayer emocionats!!

Bueno...m'en alegro q segueixis amb la línia d'autoverdumòvils...el pròxim un ka taronja per fer la carbassa!!!

SALUT!!
Ja li estàs aconseguint una samarreta al jett del "teu equip"!!!

AGUR


Òsc R

kiusap said...

Jai lai bert!

per aquí no hi ha gaires novetats. bueno, avui m'he deixat endur i he portat croissants de crema... el sector alba-lluís no m'ho perdonaran mai, tot i que l'oscar està a favor del canvi com ja t'imaginaràs xD

i el teu pc va estar a punt d'ésser formatat i tal, però el lluís ho va evitar a temps :) Si algun dia et pillo pel messenger en parlem.

pd: que es el vakt?

Anonymous said...

Bona niiit,

uaaai! He fet un badall perquè començo a tenir son, però no podia anara dormir si no t'escrivia.

Ara, esem veient el partit de bàsquet entre el Barça i els Sixters (NBA), i guanya el Barça de 9 punts a 1min i 39 segons. Però amb bàsquet no pots dir mai guanyat, si no ho tens al sac i ben lligat, perquè amb un minut pot passar de tot!!

T'he dit mai que sóc de la Junta Directiva de l'Akasvayu Club Bàsquet Vic? Doncs, ara ja ho saps. Per cert, juguem a la LEB-2 (la segona divisió del bàsquet, la primera és l'ACB), i em "codejo" amb els directius de l'Akasvayu Girona, perquè hem muntat una mena de vinculació (m'ha tocat redactar el contracte, pel tema de la professió; òndia!! per negociar amb el Pesic -l'antic entrenador del Barça, molt bo, per cert, és molt dur!!). I aquest dissabte, dia 7 d'octubre, a les 20.00 h, juguem a Vic, si pots fer una escapada....

Bé, he de dir que trobo a faltar una mica de blog. O sigui, ja fa dies que vaig veient la pàgina Home amb "Noruega...". Ei! Envia unes fotografies de Hamar, la ruta fins a casa teva, ... ja saps, per si algú dels que t'escrivim tenim un forat a l'agenda i truquem el timbre i diem "venim a sopar"!!! O coses així. Ja ens posarem d'acord per no venir tots de cop, "pá que no testreses..".

Apa, final de partit, i final del meu rotllo. Barça 104-Sixters 99.

Una abraçada,

Carme S.

bert said...

ohohoi!
He de dir que la connexió per aquests puestus és una mica shunga... estem aprofitant la de l'hotel (al post d'avui explico) i són una mica rancis amb l'abast de la wireless :-P

Oscar! Molt em temo que no podrem provar el mesa boogie.. pq el Julian i l'Anna se'n van a viure a Bergen d'aqui poc, de fet, poc abans del concert d'Slayer... que per cert, vindreu o què? Us poso una mica de pressió pel tema de planejar el vakt i aquestes coses... si si... al post d'avui explico per fi què és el vakt :-D

Carlos! humm... en principi vaig copiar tot el que necessitava del pc... crec... i ara pertany total i enterament a ubuntu, amb lo qual, òbviament, utilitzeu-lo amb tota la llibertat que faci falta!! Per cert! Heu canviat de posicions? Hi ha algú al "meu" lloc? És un lloc privilegiat amb unes vistes tremendes i on el sol i toca més que enlloc més! Ehemm... :-P

Carme!! Avui escric avui escric!! :-) Què em dius que el Barça li guanya als Sixers? uaaala! que catxondo :-p ganes de veure nba.com tinc ara :-D i ostres noia, sempre sabia que eres d'aquelles que es ficava en tots els fregats, però quin nivell no? Com tu dius, codejant-te amb la créme de la créme!
Amb lo de venir a sopar, només fa falta que m'ho digueu amb un parell de dies d'antelació, òsviament!

Ale! Ara a llegir lo nou!

Anonymous said...

Hola!!!!!
Estic al labo esperant a que s'acabi de concentrar la proteïna uf! però t'he pogut llegir una miqueta... I no volia marxar sense enviar-te un petonàs!
Disfruta moltíssim de tot el què estàs vivint!

Nere

Anonymous said...

Bueno se supone ke tengo ke poner algo, rompiendo la armonia de este blog tan catalan. Pero bueno... Por aki todo sigue igual por lo menos por mi parte. Lo unico que ya empizo a ver que se acerca la fecha del retorno y los pensamientos se me van acumulando en el coco. Pq la mudanza me da un poco de "miedo" ya que sera un lio. Pero trankilo pq estas cosas al final son mas faciles de lo que se piensa. Por lo visto tengo ke poner una hortaliza por aki o eso he creido leer. asi ke Vila estoy convencido que pansaste en un tomate por que un poco de nostalgia as de tener. Esa es mi apuesta. Cuidate y hasta pronto ya....