Thursday, January 25, 2007

Estabilitzant-nos en aquestes terres de Thor

Bueno... tornant a la normalitat, en termes d'idioma -confessem que no em sento pas tan còmode ni m'hi puc recrear PAS tant en anglès, es clar-... tot i que ambiciono que no en termes de llargària... no ha passat pas gaire res com perquè aquest post sigui MASSA llarg. M'agrada com m'aviso a mi mateix per no embalar-me :-D

Per començar, aprofitaré per defecar sense pietat damunt la direcció del Vikingship Motell, que és l'hotel pel qui fem el vakt i que ens proporciona la casa. La connexió segueix sent (perdó) una PUTA merda, tot i que suposadament n'hem de tenir... a casa no arriba res.. fins i tot amb el portàtil a la recepció de l'hotel cau cosa mala... m'he queixat molt i molt (no només per poder publicar els posts puntualment, que ja de per si és important, si no per altres raons que després descobrireu), i els tios semblen ignorar-me que dóna gust... lo últim sembla que és que el paio incompetent que els hi fa la instal.lació m'ha de trucar per veure què passa... fa un parell de dies que els hi vaig donar el meu número (oh! Això em recorda una altra cosa que us he de dir, es clar!! - ui que llarg que serà, aixòs! :-/ -), ja que els de la recepció no volen donar-me el seu (mosca mosca)... i el tio que no truca... si sentiu crits plens d'ira provinents del nord-est en breu no us espanteu!

Però és que ja fa com dos mesos que dura, la broma...

De fet... aquests noruecs, molt bons amb el tema de rapidesa, organització i eficiència (i m'atreviria a dir intel.ligència i iniciativa, si no és molt agosarat) tampoc és que ho siguin. Jo crec que el que passa és que tenen molts diners en general i no pensen gaire... és típic que se't queixin sobre algun problema... i tu, casi sense voler, els hi suggereixis la més òbvia de les solucions... i els tios se't quedin "wow! que llest!"... i tu flipant... el tema és que és un pais amb força control estatal (i un 36% de taxes! a canvi d'uns serveis públics bastant baixos, la veritat), i la iniciativa i el sentit comú de la gent està força apollardat... en el sentit que ells "obeeixen" o segueixen la llista de coses que poden fer sense pensar-hi gaire. Crec que si ets una mica llest i sense escrúpols te'n pots aprofitar MOLT i fer MOLTA pasta, en aquest país, ja que ells amablement te la donaran mentre tu estàs flipant. De fet també... Toni i Albert... que vau estar per aquí... us voldria convidar a que intentéssiu endevinar quan va cobrar la Sevika per la traducció d'aquells fulls que tu Toni vas escanejar. Això ho farem en privat que no és tema posar números aquí en público!!

Bueno, després d'eixugar-me el cul ja puc passar a la informació com a tal... Per començar, us vull anunciar amb gran emoció que... JA TINC mòbil noruec!! Ooooh!! Quina ilusió eh! Si em voleu començar a bombardejar a missatges i trucades (de les quals no n'hauré de pagar la meitat, ara :-D) feu-ho al (atenció eh!) +4799517921. Repeteixo: Mésquarantaset norantanou cinquantaú setantanou vintiú!!

En realitat han passat força coses, en el sentit d'excitants canvis en la meva vida diària de gimnàs i sofà. Comentava en directe a qui vaig veure per Granollers que a la tornada seria possible que comencés en un parell de curros (que ja tocava, per tal de reflotar la meva malmesa economia). Doncs bé, així és!! La meva vida de currito pagador de taxes al govern noruec comença ja! :-D

Per una banda, la guarderia Montessori de Hamar, on la Tiffany va currar temps ençà, m'ha ofert la plaça de professor de castellà! Lo qual vol dir que un cop a la setmana, una horeta, tindré a una quinzena de crios d'entre 3 i 6 anys que no tenen ni papa de castellà (excepte un, l'Adrián, que el seu pare és espanyol i ell el parla perfectament) davant meu veient-me dir "el gato", "el perro", "la vaca" mentre assenyalo gatos, perros i vaques, i cantant cançons infantils (castellanes, que no me'n sé cap, pobre de mi). Té guasa, la cosa :-D Però pot ser divertit. El tema del Montessori (no sé si sabeu de què va bé... us convido a que busqueu per internet.. però bàsicament intenta encoratjar la motivació inherent en el crio.. que significa que ells poden triar què fer en tot moment, si dibuixar, llegir, escriure, etc... sota uns mínims i sota la vigilància de professors... però no tots en pupitres mirant a la profe que està al davant, si no molt més lliure... és interessant si bé no la panacea... però té moltes coses positives respecte a la ensenyança tradicional, crec). Això el que vol dir és que aquesta quinzena de crios han triat voluntàriament de fer classes de castellà... lo qual és força xocant... a veure què tal... de moment, estic aprenent com se fa, això d'ensenyar idiomes als crios, assistint a classes que ja fan allà, i mirant entre llibres infantils de l'editorial Susaeta (quins records :-D)

Vaig fer l'entrevista amb la jefa de la guarderia, la Eva, i, per la meva satisfacció, va resultar que la seva web necessita un redisseny inminent (com podeu veure a www.bambini.no), amb lo qual també els hi refaré la web, terreny en el que em sento molt més còmode i que em proporcionarà força més hores de curro que la 1 a la setmana que les classes serien. Ja us informaré de quan estigui online (ya estoy trabahando en ello) perquè me l'elogieu!!

I per altra banda, ja abans del Nadal vaig parlar amb en Ronny, un trentanyer emprenedor ex-jugador del HamKam que sol anar al gimnàs, amic de la Beata que curra al gimnàs, que és amiga de la Tiffany que és la meva shicota, el qual té una empresa de projectes internet aquí a Hamar. Sembla que l'empresa va bé i necessiten més gent, així que vaig parlar suadament informalment amb ell i curiosament les meves capacitats són EXACTAMENT el que necessiten. Ara al tornar vaig tenir una entrevista més formal amb ell, i al tio li vaig agradar força -nota mental: si ets divertit i obert els avorrits noruecs queden fascinats amb tu; nota mental 2: una mica llest, sense escrúpols, divertit i obert... i aquí pots ser el rei-... així que m'ha fet una oferta per currar 80% del temps... junt amb l'altre curro... tenim a l'Albert currant a jornada complerta com un pepe! No us dic què cobro encara, en termes de comparació, perquè sincerament no ho sé i encara hem de concretar... tampoc sembla una barbaritat, de totes maneres, tot i que si es clar més del que es cobra per les espanyes!

L'empresa en qüestió es diu INNIT (www.innit.no, segurament en breu veureu el meu careto a la web... ja que surt el de tothom... de fet als noruecs els hi agraden molt aquestes coses... per exemple... als anuncis en revistes anunciant propietats barates en algun país mediterrani subdesarrollat -jijiji-, sempre hi surt algun careto del director comercial de la inmobiliària o algo... que generalment tindrà pinta de persona totalment normal -tirant a lleig- i que pretén inspirar-te confiança... com si un resort de golf a Múrcia inspirés la més mínima confiança....). Uhummm... què deia? :-D Si! Innit es diu l'empresa... i crec que són força llestos... tenen una eina de content management que els hi permet fer webs com xurros... fan hosting i treballen amb plataformes SMS també... a veure què tal... suposo que abans que acabi el mes estaré efectivament treballant allà... de dilluns a dijous de 9 a 4 o així (sàviament divendres i tardes lliures)... de totes maneres, l'horari és força flexible i et permeten, inclús, currar des de casa si vols -he aquí la necessitat de tenir internet aquí...-. Això els noruecs ja ho tenen... són MOLT flexibles amb si has de fer coses pel teu compte (com donar una classe d'1 hora de castellà en una guarderia) o vacances... com...

Bé, aquesta és l'altra novetat! Ja tenim els billets per anar a Sudàfrica!! Bisca!! Del 23 de Març al 12 d'Abril (que està molt bé!) tots tres (Jett included) ens n'anem a emplastar-nos a ca la Sevika i en Jonny, a Johannesburg. Un cop allà tocarà una mica de ruta, ja hi ha algunes coses planejades.. però ja us explicaré més un altre dia, que tot just vam pillar els billets aquesta setmana! :-D A més, de bonus, volem amb Air France i tenim una escala a Paris de 12 hores, amb lo que gratuitament tindrem una visita curteta a la cité de la llum! (que la Tiffany no hi ha estat mai, per exemple!). He de dir que estic força excitat amb aquest viatxu... és el més llarg i llunyà, en molts sentits, que he fet mai. I ja sabeu que ja m'agrada a mi, això de viatjar!! :-D

Per altra banda, el cap de setmana que ve, del 26 al 28 de gener, ens n'anem a Estocolm. La Tiffany té una convenció allà (la Nike convention, on es veu que hi hauran alguns dels millors instructors del món!) i jo m'emplasto vilment per veure aquesta ciutat que a tothom li agrada molt! La veritat és que en tinc moltes ganes i de ben segur serà protagonista d'un bonic macro-post! :-D En un parell de setmanes més... del 9 a l'11 de febrer, tornem a anar a Bergen, aquest cop amb en Jetto-chan, a veure tot allò que ens vam perdre l'altre vegada, junt amb una mica de bolly, que mai fa mal a ningú :-D De fet, aquest de Bergen serà el primer "viatge" que faig amb en Jett, amb lo qual s'haurà de mirar coses a fer amb un crio... que pot ser curiós (sempre positivitzant... també pot ser un autèntic infern :-D)... a sudàfrica tots assumim que uns quants dies es quedarà amb els pares de la Sevika, segur :-)

Balen.. continuo ara... actualment és divendres al vespre (22:00), i quan tots vosaltres esteu preparant-vos per sortir (bé, tots vosaltres no, però uns quants), doncs jo acabo de posar el Jett a sobar, després d'haver vist la peli Madagascar, que no havia vist fins ara i que és força catxonda però molt ràpida i curta... Me'n recordo ara que a Gresca va ser tot un èxit aquesta peli, en el seu moment... especialment al sector Bern, Cris, Archi... Estem sols ja que la Tiffany està al seu mensual o bimensual ladies dinner (sopar de dones anglo-parlants)... de fet em recordo a mi mateix escrivint un post en aquestes mateixes circumstàncies, si bé aquella vegada em recordo també a mi mateix una mica contentillo :-D Em posaré una birra, siesso... :-p

El sopar avui és a casa de la Susan, una americana de Boston profe d'universitat, trentanyera i divorciada, força catxonda (en el sentit humorístic de la paraula), i es van rotant cases cada vegada, entre les 5 o 6 que són... De fet, hem descobert una nova persona, la Katrine, vintillargs, anglo-noruega, una tia extra divertida fins a límits exagerats. Fins a límits exagerats vol dir que més d'un parell d'hores cansa i tot, de lo divertida que és. És extra catòlica també, i diu que vol fundar la Church of Groove, que vindria a ser com l'església del bon rollo. Vaia una tia curiosa, la Katrina. Amb ella i el seu marit Jan Ole, a part d'algun cafè de tant en quant, vam anar a una festa homenatge a l'Elvis, que es veu que era el seu cumple el 8 o 9 de gener. Va ser una experiència curiosa, també... una festa on només ficaven cançons de l'Elvis, on al principi els seixanteros recordaven velles, belles i tendres experiències passades, i on al final tot déu de totes les edats va acabar amb un tortot tremendo... nosaltres vam escapar a temps per anar al Lofta, una de les 2 "discoteques" de Hamar... i una de les poques vegades que he sortit-sortit per aqui, no només unes copes i cap a casa :-D

Com a anècdota que tinc preparada per explicar-vos, també, és que fa poc que han obert per aquí una pizzeria anomenada Dolly Dimples, que es veu que és una cadena. Doncs bé... la pizzeria es caracteritza perquè, per una banda, té un parc infantil rollo americà INCREIBLE... brutal.. inmens i super currat... vam tenir la sort que vam anar-hi super tard i m'hi vaig poder ficar amb en Jett... wow... la segona és que, amb el menú infantil -o a part, si ho demanes- hi ha buffet lliure de gelats per un preu ridícul... lo qual per qualsevol nen i part dels adults és certament temptador... la tercera és que la tal Dolly Dimples, per si no ho sabíeu (jo no ho sabia fins que ho vaig llegir orgullosament escrit a la carta), era una personatge de circ dels anys 30-40 als Estats Units, que media 1.50 i pesava uns 250 quilos... era coneguda com la dona obesa més maca d'Amèrica... pues amos anda amb el nom que han triat els paios... :-/

I bueno... res més crec a explicar d'aquestes primeres setmanes de tornada per aquí... només que aquest cap de setmana, demà i demà passat -quan escric.. a saber quan publicaré aixòs, ja que -no sé si us ho he comentat- la connexió per aquí és una gran i sonora caca-, són els Campionats del Món de Patinatge de velocitat aquí al Vikingship, i nosaltres, per ser treballadors de l'Hotel, hem estat agraciats amb 3 fabulosos tiquets gratuits (valorats en casi 50 euros cada un =:-| s'ho han currat, els de l'hotel). Així que demà tocarà veure què tal és aixòs del patinatge de velocitat, que mai he vist... suposo que alguna afoto en aquest post hi caurà perfectament :-D

Ah ostins! I per cert! He sabut just fa un parell de dies que pel Maig, aquí mateix al Vikingship, davant de casa, hi tocarà... la Beyoncé!! Juas!! Nanos!! Comenceu a reservar plaça!! Oscar!! A tu et molava no? Doncs ja saps! Et vas perdre els Slayer però els pots substituir per la Beyoncé! Ja us mantindré informats de si tenim entrades gratis :-P

I!! Avui mateix he rebut un molt interessant correu del senyor de Manils comentant-me de venir pel Juliol! Oh i tant que si! Senyor de Manils, casa meva és casa teva! I tots els demés, a prendre exemple, home!!

Ale, les afotos!!

Com que no en tinc gaires de fotos d'events d'aquesta setmana, farem una petita recopilació titulada "Hamar i el Mjosa (que és el llac), una relaxant combinació". El títol podria haver sigut de ben segur millor, però després d'exprimir les meves neurones tot lo possible no he sigut capaç de treure'n res més, així que all i aigua -que per cert, no sé a què deu venir la frase, però com a dieta té pinta de ser ben ruinosa...)

Començarem amb una brillant afoto del Vikingship tirada avui mateix quan anava a buscar la roba a la rentadora (que està a l'Hotel i no a la petita casa). Ha fet un dia molt maco, avui! -quan dic avui vull dir 19 de gener, eh! ;-) -


Com podeu veure els preparatius pel mundial són relatius, en quant a afluència... aquí tot va una mica amb la calma... :-P

No sé si us he explicat en algun passat post que són molt típics d'aquí a Noruega els "museus dels pobles" (oh i tant que us ho he explicat, ara ho recordo!). Bé, aquí en tenim una d'una de les cases del museu dels pobles d'aquí Hamar. Recordeu que aquests museus són compilacions de cases antigues de les rodalies transportades al museu. Imagineu-vos una trentena de cases del pal... que són el que conformen el de Hamar.


També les ruines de l'antiga catedral... que no en són pas gaires, realment... però són curioses... a en Toni i l'Albert els hi van agradar sorpressivament molt (oi?). La urna que les envolta té una especial gràcia, i està feta per protegir-les de les inclemències... de fet... s'utilitza encara com a església i sala de concerts -clàssics-, lo que té una doble especial gràcia.


El port de Hamar i el campanar de la nova catedral al fons.... La ciutat en si no és que tingui molta molta gràcia... les zones residencials, amb totes les cases de fusta (que no pisos) estan especialment bé, però lo que és el centre és bastant vulgar.


De fet què cony... la gràcia de Hamar i rodalies és precisament el llac i la seva bellesa serena, així que aquí en tenim un gran monogràfic, amb fotos tirades des de Hamar i pobles de les rodalies... ale, disfruteu-les!







(en aquesta última faig aparició estelar en un dia ventós... no sigui que us la salteu



Si si, com bé heu encertat en tinc moltes i moltes, de fotos del llac... i més que en tindré. Les fotos no li fan pas justícia, i la veritat és que com més temps m'hi passo, per aquí, més m'agrada, aquest llac!

Finalment, veient que la cosa s'ha allargat, deixarem estar el tema de l'skating per la setmana que ve (el pròxim cop, vull dir), i ho ajuntarem tot plegat amb Estoclom, per muntar un magnífic post de mides monstruoses! Que déu ens agafi confessats! xD

Només comentar que ara si, per fi (o no), l'hivern de veritat està aquí, i estem tenint una bonica constant de -18 graus, que són uns graus!! Perdó! No! Acabo de mirar i estem a -21! :-/

Ale! Arrevuá!

8 comments:

Anonymous said...

iep. Dissabte nit et vaig enviar un mms (diria q es el primer q envio a la meva vida....però no sabia que t'havies canviat de mòvil malandrí!!!!

apali.....felicitats pel curru...tot hi que encara no m'he pogut llegir tot el que has posat en els teus posts eterns!!!

salut

Anonymous said...

Bufff!!!
Feia com 2 messos k no llegia rex i he necessitat 1/2 jornada de kurru per dedicar'm-hi!!!
Felicitat pel kurru!!! Això si , ja se t'ha acabat el malindrejar sense parar...
Per aki tmb a vingut el fred (de -4 a +15) i amb ell el tancament definitiu del Potes.
Calçotada a Can Canton (Can Ton) akest finde prou xula.
(i de moment i fins a nou comunicat... he deixat de fumar!)
Abriga't!!!

bert said...

Senyor Oscar! Pues la veritat es que no el vaig rebre, no... i el telefon de sempre encara el tinc i ben enxufat i funcionant... hauràs de practicar més el tema dels mms's! Ara estic encuriosit pero, en que es el que em volies enviar.... potser els ultims moments de vida del potes?
Corre corre llegint la resta que durant aquesta setmana m'ensumo que apareixera un altre post! :-D
Dani Dani! Et mereixes aquesta penitència per la teva falta de fidelitat i constancia para con el blog! :-P
Prou malindrejar! Ja ho pots ben dir, pero et dire que ja en tenia ganes, també!
-4 a Granollers? De què? Joder...
El tema de les calsotades veus, si que em toca la moral perdre-me-les... perque no veniu uns quants i porteu un pilot de calsots amb vosaltres? Hummm...
Et felicito i t'exhorto a continuar no fumant! Pero ho has deixat tot tot? Avanti tutti!

I gracies als dos per les felicitacions! :-D Tot viento en popa de moment al curro!

Ale!

Anonymous said...

Era una afotu del WC de tios del as en un estat lamentable (mes de lo normal...per difícil que sembli). Per lo de la beyoncé...donava per descomptat que no calia dir que no vindré a veure-la...no em serveix de substitut d'slayer....tot i que està força més bona que el kerry king!!!!

Ens estàs omplint de feina amb tant post. Al final el teu llibre autobiogràfic aquest que volies fer...acabaria sent rollo GEC (Gran Enciclopèdia Catalana).

apali

bert said...

Donava per descomptat que donaves per descomptat que era de conya, el tema de a Beyoncé. Dona per descomptat que no anire pas a veure-la jo tampoc, a no ser que s'allotji a l'hotel, que en aquest cas potser li fare de groupie... ja que com be dius, esta forsa mes bona que el kerry king.

Estic pensant en fer una petita eina de "subscripcio", que qui vulgui introdueixi el seu email i automaticament sera avisat quan hi hagi un nou post. Llavors, podra llegir-lo o no, pero almenys no tindra la sorpresa de trobar-se megabytes i megabytes de croniques escandinaves acumulades :-D

Apalins!

Unknown said...

ei! aixo de la suscripcio estaria be... aixi pots planificar-te quan llegir-lo ;) tot i que l'efecte sorpresa tb mola! Certifico la fi del potes, la DEVACLE (sescriu aixi?) total del lavabo d tius i, fins i tot, la meva tristor per lacabament del compromis mes llarg de la meva vida, el potes (tot i que sera mes llarg el tortolito's compromis xD). M'encanta que estiguis tna be i no puc parar de riure quan llegeixo els posts...genials els nous currus i t'envio un petonàs enorme!!!

anna, ex-guardaropera xD

Anonymous said...

Ieps! Mitja hora porto llegint els posts man!! I m'he alegrat quan he llegit els comentaris ja que pensava que lo de la Beyoncé anava per mi :) Ja saps que lo meu són els BeeGees (forever!!) jeje
El que no entenc és perquè la gent et felicita pel curro, amb lo bo i saludable que és no fotre brot! A mi només em queden 5 dies!!
Cuida't i fins aviat!!

bert said...

Anna i Oski!
Si, estic pensant en el tema de la suscripció, i quan tingui temps i ganes ho implementaré i tot... quina gràcia lo de la fi del potes... ja n'he parlat amb algú, que va ser una despedida sonada! A veure si m'envieu alguna foto, gent! Me n'alegro de totes maneres d'haver-me'n pogut despedir com déu mana per Nadal... 4 d'11 dies, no està mal xD

No te'n vas al nou potes, finalment? Me n'alegro que riguis amb els meus posts, d'això es tracta!! I que duri!! :-D

Oski! jajaja això mateix estava pensant jo també... porto una setmana aixecant-me d'hora i havent de sortir de casa super de matí i amb una rasca del copón per haver-me de passar 8 hores desxifrant codi i la gent em felicita?? Estan bojos aquests romans.... xD

Lo de la Beyoncé anava per l'altre Oscar (tu ets oficialment Oski, quan parlo de tu per aqui, per no confondre :-)), però si pel que fos en tinguéssis necessitat, també pots venir a veure-la! Per BeeGees no em ve res de totes maneres :-D

5 dies! Disfruta els teus últims moments ubunteros i els teus primers d'home parat!!

Quina gràcia... tots dos deixeu un curro que fa temps que portaveu fent, Anna i Oski...

Ale!