Wednesday, October 18, 2006

No sé quin títol posar... deixem-ho en "El post sense títol"

Hola nens i nenes! Amb l'ajuda de la tremenda pressió popular, aquí torno amb una nova i esperada entrega de les meves aventures en aquestes inhòspites i hostils terres pre-àrtiques! Bisca!

Aviso, per cert, que he començat a escriure això el dilluns i ho publico el dimecres :-p sense presses...

De fet, la pre-articitat de la cosa es va fent patent poc a poc... hi ha rumors de que aquesta setmana ja nevarà (a mitjans d'octubre :'-( ), encara que no crec que qualli (ni idea de si es diu així en català... algun literat?)... de totes maneres... estem tenint una temperatura constant de 5-6 graus aquests dies, a totes hores! És extrany, perquè fa exactament la mateixa temperatura a les 7 del matí que a les 3 de la tarda que a les 2 de la nit.
Avui, de totes maneres, ja que com tothom sap sóc un tio super previsor, ja li he canviat les rodes al cotxe :-P Aquí la gent utilitza rodes d'hivern i d'estiu, amb un dibuix diferent, i no porten cadenes... la veritat és que com a profà total en tema neumàtics jo no li noto massa la diferència. Ah! I també he posat gasolina, aprofitant que estava barata xD

Bueno... coses coses... què he fet aquests dies... hummm... no gran cosa super divertida ni res que no hagués fet ja... segueixo esperant el meu Id noruec que em permeti currar... és possible que faci d'informàtic apagafocs al gimnàs on curra la Tiffany... el que ténen ara és un capullo que els hi cobra 1000 krons només per anar-hi cada cop que el necessiten... i llavors a part les hores... sabeu quant són 1000 krons? uns 120€... només per anar-hi!! Pot ser una pasta extra bastant interessant. Després parlaré del tema de la pasta...

Aquest finde ha sigut especialment interessant pq he conegut a la primera gent jo sol, com qui diu. És a dir, coneixia i conec a força gent a través de la Tiffany, i he quedat amb ells sol, també, però encara no havia conegut a ningú per mi mateix, fora d'aquest cercle. Tampoc és que n'hagués tingut massa oportunitats... al gimnàs no parlem gaire, no curro fora de casa, i havia sortit amb ella sempre, així que... Aquest més, aquí a Hamar, és el Rocktober, que com tot seguit veureu, té un títol ben escaient: durant el mes d'Octubre, en dos dels bars rockeros de Hamar, van programant concerts de grups rockeros locals i de les rodalies :-D M'havien recomanat amb força insistència el del divendres passat, uns tals FUEL, així que insistentment vaig voler anar-hi. El tema és que aquest finde teníem vakt (veieu episodis anteriors), i algú s'havia de quedar a casa. Aquest algú va ser la Tiffany, així que hi vaig anar tot sol. La veritat és que el grup tenia un nivell... sonaven de puta mare, i es van currar molt el concert, molt llarg, van tocar molts temes seus i després d'un descans, van començar a fer versions a saco des de The Darkness fins a Metallica passant per Judas Priest... Vag conèixer tot de penya encuriosida que es preguntava d'on era jo (no tinc massa pinta de ser d'aquí)... i vaig acabar gran part de la nit amb dues ties (Andrea i Karoline), que em van posar molt al dia de les coses que es couen per Hamar... em va xocar especialment que un amic seu va morir de sobredosi d'heroïna al lavabo de la pizzeria més popular del poble... i la veritat és que no m'esperava que aquestes coses passéssin de forma tant natural aquí... Suposo que les aniré veient de tant en quant, a aquestes i al seu grup d'amics -que la veritat és que no parlaven gaire, suposo que tenir un atractiu i musculós home llatí tan a la vora intimida una mica...-

I per altra banda, i a través del WAYN (que és la pàgina on vaig conèixer la Tiffany... www.wayn.com, si voleu saber-ho) vaig conèixer un paio basc que viu a Oslo, i que dóna la casualitat que puja un parell de cops a Hamar a patinar. Just davant de casa meva, no sé si ho he comentat, està el vikingskipet, que és un pavelló amb forma de vaixell viking del revés i que va ser la seu de patinatge de velocitat, sobre gel, a les olimpiades de Lillehammer (és molt guapo el pavelló, s'ha de dir). Pues el tio ha patinat sobre rodes tota la vida (Asier es diu) i ara que està aquí ha començat a patinar sobre gel.. i! es veu que és possible que "fundi" la selecció espanyola de patinatge de velocitat que participi en els pròxims mundials! (mai ha existit aquesta selecció)... toma prímicia nenx! xD Bueno... el fet és que vam quedar per trobar-nos dissabte... és tot un tio simpàtic... i és molt curiós veure un basc amb pinta i pentitat basc parlant en noruec amb accent basc... la setmana que ve competeix i suposo que l'aniré a veure... i tb baixaré a Oslo a conèixer mogolion de catalans i espanyols que es veu que hi ha.

Una cosa curiosa, i potser una mica indignant, és que el tio em va explicar que s'acaba de comprar un pis a Oslo, i li ha costat 28 milions d'antigues pessetes... un pis al centre d'Oslo... ara us deixo que feu la resta de deduccions vosaltres mateixos... el sou mig d'aquí és 2.5 vegades el d'Espanya. Per exemple, per servir cafès al Poesi es cobren uns 16€ nets l'hora... Us convido a que comenteu aquest tema especialment, pq jo crec que s'ho mereix.

Bueno... quin caos no? La setmana passada també va ser el cumple de la Tiffany, per cert. L'Anna i el Julian van venir a menjar sushi a casa, i al dia següent van marxar cap a Bergen. Potser en un mes o així fem una escapadeta cap allà...

I ho envio ja, que si no em retrasso massa :-)

Fotos del dia!!

Algú em demanava alguna de la Tiffany, aquí va una, al Vigeland Park d'Oslo, gran parc, per cert (i jo fent el capullo pel darrere):


Una altra del cel, des de la porta del Super... és exagerat, en sèrio.... i no només a la posta de sol... això era com a les 12 del migdia...


Un dia d'aquesta setmana que feia bon temps també vam escapar-nos un rato a uns boscos que hi ha per aquí a la vora.. són unes pistes preparades per fer cross-country esquí, esport que tothom practica, aquí. Gåsbu es diu el lloc. Una fotillo d'exemple... segueix sent "average". Estem planejant, en un parell de setmanes, si no fa molt de fred i les carreteres estan inpracticables, de fet una excursioneta cap als fjords... us mantindré informats :-)


I per acabar, una del Vikingskipet, el pavelló que tenim davant de casa. Està presa per l'abril... ehemm... quan el llac encara està congelat :-p

11 comments:

bert said...

I!
Avui he anat al gimnàs i he corregut sense parar durar uns 50 minuts! Hey! 7 quilòmetres! I, tot i que he suat com un pollí, no m'he cansat gaire! Loor a mí! (això de no fumar RES es nota força, realment)

Anonymous said...

Bona nit Albert,

Com a amant de la meva llengua i del meu petit país, t'he de confirmar que "qualli" és correcte, però significa "coagular", per tant, dubto que la "neu qualli" (ei! que tinc el nivell C de català i el nivell K (jurídic), i el proper mes de juny vull treure'm el nivell D -el més alt, i el més difícil-). Ara no recordo, però, com es diu. T'ho diré en el proper comentari.

Ei!!! Que estem en campanya electoraaaaaaal!!!! Bé, ja saps a qui votaré, oi?

Un petonàs,

Carme S.

Anonymous said...

Osti tu Bert... me passat un quart intentant recordar quina contrasenya tenia per entrar i escolta... no m'enrrecordu... grrr... bueno, coses de l'edat segurament... :-P

Segurament no m'has reconegut... bé... t'informu que sóc la teva estimada germaneta que, encara que sembli que estigui desapareguda en combate, llegeixo tot el que escrius i penso molt en tu (aix, que emotivo.. snif)...

Doncs vec que t'ho estàs montant molt bé tot, no? ¡home!, espero que no et queixis pas... de pèsol a esbergínia, de solter a amb dona i fill, del català al noruec, bufff... pararàs boig... pero ja convé de tant en tant parar-hi una miketa ;-)

Com pots comprovar des d'aquí s'et troba a faltar... tu melena al viento i tu porte de naufrago no s'obliden... ;-)

Acabo ja que els gens han tingut un sexto sentit pels dos: enrrollar-nos com una persiana!!! jeje

Petonets de la family i molts records a la Tiffany!!!

Pd. Ja vindré a patinar algun dia...!!

bert said...

Hola familia (mai més ben dit :-p)

Carme, ja sé a qui votaràs ja, i no serà probablement el mateix a qui votaré jo :-P Ara, estic super out i estic per delegar el meu vot en algú... ostres, que mal demòcrata que sóc....

Marina! Tot molt fantàstic per aquí, com ja li vaig comentant sovint a la senyora mama (coñe, quina olor a patates fregides ara de cop!!). Amb lo de venir, i degut a que l'Oscar i la Patry sembla que faran llufa, encara estic esperant a veure qui serà el primer... Tenim alguns compromisos ja (anem a Bergen a mitjans de novembre, i a Budapest la primera de desembre) però els forats pel mig estan totalment per omplir!

Ale! A disfrutar!! ;-)

marta said...

Huepa ! Albert Vila records encarregats de l'Alba que en aquets moments esta a l'altre costat del món . Esta bé , molta calor , res a veure amb tu , s'ha comprat un cotxe de segona i vol mirarse un pis, molt feliç . no podra tornar per nadales , pero es comprara el ticket per el març. I volia donar records a tothom. Aixó es el que m'ha comentat i faig un trasnfer a tothom ke ho llegeixi.
I tu com estas??? llegeixo ke be, i el fred no ha fet que perdis el bon humor, tot al contrari. Ets un Solete! (Si paso per Oslo, t'aviso, jejeje..) Ok , petonets a tots i Regards!!!

Marta.

bert said...

Ei Marta!
Me n'alegro molt de saber de l'Alba! Justament estava pensant en fer pressió per contactar amb ella, ja que un mes i pico sense notícies sonava una mica raro! Ves que no ens l'haguéssin segrestat algun barra brava!!
Jo sigo con lo mío!
Aprofito per dir que potser aquesta setmana faig campana d'escriure pq, ehemm... no sé si ha passat gaire res que mereixi ser escrit (moltes coses rutinàries, i tot segueix anant tremendament bé.. però vindria a ser semblant)... demà dijous ens n'anem a Trondheim a passar el finde, abans que faci molt i molt de fred, amb el cotxu, així que ja us explicaré la setmana que ve!

Ale records a tuti!

Anonymous said...

Bona nit Albert,

Ara mateix acabo d'omplir una sol·licitud de subvenció a l'Obra Social "La Caixa", per l'Ajuntament on treballo, però no tinc cap esperança. Ja és el segon any que la demanem per l'adequació d'un Centre de Dia per gent gran. Quina poca fe que hi tinc.

Però bé, no et vull aborrir amb aquestes coses tan sèries. Així que he obert el teu blog, i he trobat un comentari teu. Sí, ja veus, estem en campanya electoral i a mi em toca fer campanya (o sigui, discursos) a poblets petits de la comarca d'Osona. Faig cada rotllo..!! Però aquest cop, no hi ha color, Albert, no hi pot tornar a haver un tripartit, t'ho dic de debò. El país no va bé i Catalunya ja no és el país on invertir, i això és molt perillós per a tothom, encara que no ho sembli.

Però he dit que no parlaria de coses tan sèries. Saps que l'Akasvayu Club Bàsquet Vic anem tercers a la Lliga LEB-2, empatats amb el segon? Estic molt orgullosa dels meus "nens"!!! Dic nens perquè aquests "pàjaros" només tenen entre 19 i 22 anys i són uns cracs!!! Saps que vénen observadors del Barça, del Badalona, de la NBA (sí, de la NBA, tio!!!)... Una passada. Cada dia he de treure més el rovell del meu anglès...

Apa, a dormir que ja és tard.

Una abraçada molt forta a tots (encara que no coneixi ni a la Tiffany, ni al Jett (que de ben segur són fantàstics! Caram, estan amb tu).

Carme S.

bert said...

Carme Carme! :-)
Sembla que l'enquestes apunten a un no-tripartit més, oi? No et diré pas que a mi em sembli bé, el tripartit, tot i q en teoria i sobre paper m'ho hauria de semblar... no és que s'ho hagin currat gaire... Deixarem les opinions polítiques per un altre moment, de totes maneres... la veritat és que estic força desenganyat amb els polítics i els partits a gran escala des de fa força temps.. puc confiar en polítics en cercles petits i locals, però no més enllà... sóc força escèptic, t'he de dir...
Felicitats per l'èxit del CB Vic! Ja se sap que quan hi ha pasta totes ponen! Heu d'aprofitar aquest moment, i a arribar el màxim amunt possible (que la veritat... jó, que escèptic estic avui..., no crec que Akasvayu es quedi al bàsquet molt de temps.... :-P)

Bueno bueno!! Disfruta d'aquests segur últims dies de bon temps que encara teniu per aquí baix!! (bueno, Vic tampoc és que sigui un clima tropical... :-p)

Apalis!!

Anonymous said...

Caram Albert, en una cosa estic d'acord: els polítics no donem bon exemple. Jo, en política, saps que tinc un objectiu: enfortir la democràcia i estimar el meu país. Però la premisa és que la política ha de ser ètica o no serà. I actualment, tens raó, la política no és ètica, per tant, no hi ha política. Espero, però, que si un dia (potser d'aquí dos anys) em presento en algunes eleccions, em votaràs, oi? Bé, no cal que contestis ara. Pensa.

En una altra cosa sí que tens raó (caram, t'estic donant molt la raó, eh?), és que Akasvayu no sé si el tindrem sempre com a patrocinador (són molts calers cada temporada, sobretot per Girona). Però és que l'esport, en aquest país, és molt car, perquè els patrocinadors no obtenen res a canvi, ni tan sols si es crea una fundació!!! Ja té nassos la cosa. I si almenys les institucions donéssin algun caler gran... Però no, només passa al país veí, com Unicaja, Caja Canarias, Comunidad de Palencia,... Ja veus! S'hade canviar la llei de l'esport.

Bé, crec que en els últims comentaris ens hem passat en fer treballar la neurona (la teva, perquè ets un home), i la meva hipercapacitat (perquè... bé ja saps per què). Ja!:P

Au, vinga, explica'ns a tots com és Bergen... Fes-nos caure la baba. És que m'han dit que és molt bonic. VOLEM FOTOOOOOS!

Mua.

Carme S.

Anonymous said...

Ho sento, s'ha colat dos cops el meu comment. És que m'ha sortit un error, i... (no sé què he fet)

Carme

bert said...

:-) Ja hem solucionat el tema del doble comentari. Això de ser administrador és tota una cosa :-D

Humm... em pensaré sèriament el fet de votar-te en un parell d'anys! De totes maneres, si jo puc votar-te a tu, és que et presentaràs a algo gros, i tots sabem que sempre és bo tenir influències en les altes esferes!! :-P Així que segurament si que et votaré! Aprofito per demanar als lectors el seu vot per la srta Carme a canvi d'unes influències :-D

xD

Està clar, per altra banda, que una empresa és una empresa... i difícilment farà res per amor a l'art, així que ha de tenir algun tipus de contraprestació... no tinc ni idea de com va la llei de l'esport a Catalunya, així que callaré prudentment :-)

I, per últim, durant el dia d'avui suposo que tindrem el nou post acabat de sortir del forn sobre el meu cap de setmana a Trondheim (que no a Bergen... Bergen és d'aqui dos o tres setmanes :-))... fred i més fred :-D

Apalissss!